Unde`s multi puterea creste; unde` s un miliard e China!


china_india.jpg

Ionut Buzoianu aduce in discutie in blogul sau o problema, o stare de fapt mai exact, care mi-a dat de gandit si mie, nu doar o data. Deviez oarecum de la ideea initiala – afirmarea internationala a brandurilor chinezesti – si merg un pic mai departe: Asia, in frunte cu fratii si pretenii din China are un potential urias. Pe langa miliardul de chinezi mai sunt inca vreo inca vreo alte trei, unul dintre ele fiind format un popor la fel de frate si preten, cel indian. Boooon… daca aruncam o privire rapida pe net, aflam ceea ce deja stiam, ca U.S. are cea mai puternica economie din lume, urmata de Japonia, China si India. Aaaah… WOW! Mai aflam ca India si China au cele mai rapide cresteri economice si, de asemenea ca este asteptat ca in 10-20 de ani economia Chinei sa o depaseasca pe cea a Japoniei. Nu zice nimeni cand o depaseste pe cea a U.S.; totusi, avand in vedere ca la mijlocul anilor `90 Japonia aproape egalase Statele ca putere economica, nu imi ramane decat sa presupunem ca in cel mult 50 de ani China va fi noul Big Boss, iar o afirmatie de genul „Asia va fi noul pol economic in 20 de ani” nu mi se pare deloc hazardata.

 

1017_econgdp.jpg

Nu stiu insa pe cine sa mizez, pe China sau pe India? Parca indienii astia sunt mai de-ai nostri, au si Loganuri in schimb China deja a inceput sa se afirme pe plane mondial, si acum revin la ideea din NoExcuses, deja au branduri recunoscute si chiar foarte puternice. BussinesWeek a realizat un top al celor mai puternice 20 de branduri ale Chinei. Acestea pe scurt ar fi urmatoarele:

2006 RANK 2006 BRAND VALUE (US$ BILLIONS) REVENUE (US$ BILLIONS 2005) NET INCOME (US$ BILLIONS 2005)
2 BANK OF CHINA 10.29 24.14 3.25
4 CHINA TELECOM 4.01 21.22 3.5
6 PING AN 1.63 8.11 0.53
8 MOUTAI 1.32 0.43 0.14
10 LENOVO 0.77 12.99 0.03
12 GOME 0.48 2.26 0.06
14 WULIANGYE 0.34 0.7 0.1
16 CHANGYU 0.29 0.21 0.04
18 GREE 0.19 2.28 0.06
20 CHINA OVERSEAS PROPERTY 0.13 0.88 0.19

Situatia Indiei este intrucatva diferita, dezvoltarea brandurilor indiene avand o alta istorie si o alta traiectorie

Persista intrebarea: India sau China? Sau poate Romania…🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s