Et in Thermopylae ego (Recenzie 300)


mega jump

Am fost sambata seara la 300, la Cinema PRO. Am fost si vineri dar n-am putut intra, nu aveam rezervari decat pentru 2 locuri iar noi eram 4😦

Important e ca sambata am intrat, am reusit chiar sa apucam 2 pungi de floricele si 4 cola, ne-am gasit randul, ne-am gasit scaunelele am vazut cateva trailere interesante, cateva reclame interesante, incentive-ul celor de la Orange de a ne inchide telefoanele (care chiar a avut efect!) si am vazut 300.

Lasand la o parte atmosfera oarecum „taranistica” – ar fi fost imposibil ca toti cei din sala sa dea dovada de atat bun simt incat sa ii respecte pe cei din jur – filmul a fost o adevarata delectare pentru pasionatul de film si de istorie din mine.

Am discutat cu multi inainte si dupa film, am citit recenzii pe net, in ziare, am auzit parerile criticilor pe la radio sau pe TV (glumesc, nu am vazut la TV) si, asa cum va asteptati, parerile au fost impartite (la fel erau si-n sala).

Ma simt dator totusi sa explic si altora ce am inteles eu din ce nu au inteles altii: doamnelor, domnisoarelor si domnilor: nu vi s-a intamplat niciodata sa povestit o intamplare pe care sa o infloriti din varii motive, de cele mai multe ori pentru a sublinia o idee? Ei bine, cea mai mare parte a filmului, este vazuta prin ochiul (sic!) lui Dilios, care povesteste ostasilor inaintea bataliei de la Plataea faptele lui Leonidas si a celor 300. Deci este de inteles de ce Xerxes are 50cm mai mult decat Sammy Schilt sau de ce elefantii persanilor erau cat oliphantii lui Tolkien.

In rest numai de bine, atmosfera este apasatoare, inchisa (oamenii mor acolo, doar nu va asteptati la imagini roz?!). Efectele vizuale – superbe, iar jocul lui Gerard Butler impecabil.

Sfatul meu, mergeti la 300. Nu este Gladiatorul, nu este Ben Hur, nu este Lord of the Ring, este povestea celor 300 care au murit la Thermopilae.

Go tell the Spartans, stranger passing by,
that here, obedient to their laws, we lie

One thought on “Et in Thermopylae ego (Recenzie 300)

Lasă un răspuns

