6! Control…


9 dimineata. Tramvailu 47. Zona Industriilor. Eu. Citesc ziarul, ma indrept spre munca si, per total am o stare de spirit numai buna de trimis la reciclat.

Statie. Stop. Un grup de 4-5 domni de bine se urca in acelasi vagon in care ma aflu si eu. Am senzatia ca urmeaza un hold-up ca in filme, dar ma insel e doar  un control de bliete si abonamente. Ma dezumflu.

Dar ma reaprind! Observ fetele indivizilor – in prima instanta ma uitasem doar la scurtele din piele neagra-lucioasa – si le observ culoarea pielii, fizionomiile si ma gandesc iarasi la un hold-up, ca in Ferentari de data asta.

Oh Doamne! Pentru a intelege mai bine situatia trebuie sa va spun ca nu sunt chiar slab de inger. Si nu sunt rasist/xenofob/homofob sau extremist. Dar acesti indivizi erau niste rromi de cea mai joasa speta. Nu am spus tigani. Pentru mine tigan e Faramita Lambru, Marius Lacatus si colegul meu de liceu aa…. si sa nu uit vecinii mei din Vitan. Rromii sunt niste tigani care sufera de ei. Sufera de pe urma istoriei lor. Nu stiu, nu sunt sociolog, dar e clar ca rromii sufera.

Astia erau suferinzi rau de tot. Inchipuiti-va o combinatie de Marlon Brandon cu Viorel Lis care se infige cu o legitimatie (legitimatie e mult spus, o folie transparenta cu un carton, o poza si o placuta metalica) sub nasul meu, de parca imi arata legitimatia NYPD. Introducerile de genul „Buna dimineata, va rog sa imi prezentati legitimatia de calatorie!” sunt deja invechite. In schimb sunt acceptate injuraturile printre dinti in momentul in care calatorul are o legitimatie valabila.

Adio spaga!

3 thoughts on “6! Control…

  1. (paranteza carevasazica si-a revenit la fata blogu.. bun.. inkid paranteza)
    asa deci.. eu unul nu mai stiu ce specimene inspaimanta oamenii de rand prin ratb, in cautare de blatisti si/sau spagi.. poate pentru ca de la un timp merg cu respectivul mijloc din paste’n craciun, dar, mi-a placut faza cu diferentierea dintre tigan si rrom.. lol..

  2. „calatorul are legitimatie valabila” inseamna si politistul care din lipsa de spaga n-a putut sa-si ia vesnicul logan si calatoreste si el cu ce poate (sau ce mai ofera primaria).

  3. nu zic ca e o metoda buna cea pe care am aplicat-o eu ani la randul cand am mers cu RATB dar ti-o recomand…Orice act lasat acasa si fara bilet….Cand vin baietii cu legitimatiile poti sa le raspunzi cu aceeasi moneda…Intradevar ..mai este un risc…sa nu te bage intr-un colt si sa te umfle putin..am vazut cazuri…dar in general ii tratezi cum te tradeaza …si P…A spaga :))))

Lasă un răspuns

