Prima carte (si prima leapsa de altfel)


Am primit ieri leapsa de la Daniel (sper ca nu am incalcat vreo regula a lépşei prin titlul postului). Trebuie sa numesc prima carte de care imi amintesc sa o fi citit.

Prima care mi-a venit in minte e „Etica Nicomahica” al lui Aristotel, (si, imediat mai apoi, parerea lui Gramos asupra Eticii) pe care am citit-o la 5 ani. Dupa cum observati am fost un copil precoce, as putea spune chiar ca m-am nascut filosof. 

Glumeam! Adevarul e ca prima carte care mi-a venit in minte e „Aventurile lui Tom Sawyer” a lui Mark Twain. Volumul cuprindea atat aventurile lui Tom, cat si pe cele ale lui Huck. Faina carte dom`le! Pana pe la vreo 16 ani (cand am citit-o ultima oara) am reusit sa o aduc intr-o stare deplorabila. De multe ori ma gandeam ca asta ar trebui sa fie prima carte pe care copilul meu o va citi. Sper ca pana atunci lecturarea cartilor sa nu devina un arhaism.

Stateam in camera mea si ma minunam ce frumoasa e viata pe Mississippi si incercam sa ii „imit” pe eroii mei. Faceam asta in timp ce furam din bucataria mamei un coltuc de paine aburinda. Citeam si mancam. Rontaiam si citeam. Poate asta sa fie motivul pentru care acum, cand deschid una din cartile copilariei mele, gasesc cotorul plin de frimituri si pagini patate de gem de prune si dulceata de cirese.

Dar cu siguranta nu asta a fost prima carte citita. Tin minte ca aveam o serie intreaga de carti, de format A3, cu niste coperti groase, cartonate si frumos colorate. Sa fie „Fram, ursul polar”? Sa fie „Cartea Junglei”, „Morcoveata” sau „Craiasa Zapezii”? Nu stiu!

Acum ca s-a rezolvat (nu se poate!), trebuie sa dau leapsa asta mai departe catre Greenspirit, Thinkomattic, Doru, Fantasya si, nu in ultimul rand, Fata cu buburuze, fiindca uneori isi bea ceaiul in timp ce imi citeste blogul!

3 thoughts on “Prima carte (si prima leapsa de altfel)

  1. Bună Alex. Eu am schimbat puţin leapşa din prima carte citită în ultima citită şi ultima abandonată înainte de a o termina… nici eu nu ştiu dacă am încălcat vreo regulă…

  2. Pingback: De La Portocaliu La Albastru » Blog Archive » Leapsa - prima carte

  3. Pingback: Leapsa de carte! « Thinkomattic

Lasă un răspuns

