Ghinionarul


Ghinionarul sunt eu.

Daca te-am băgat în ceaţă, e pentru că e un cuvânt inventat de mine în autobuz, în drum spre casă, proaspăt ieşit din tură la ora 10.30.

GHINIÓNAR, ghinionari: substantiv masculin, compus prin suprapunerea substantivelor ghinion şi găinar.

Cum adică? Simplu sunt un individ ghinionist, dar nu am parte de ghinioane mari, doar mărunțișuri, mici găinări, agasante dar care se adună, se străng, se înmulțesc și produc dureri de cap.

De exemplu:

Merg la RDS să plătesc internetul, una dintre case nu funcționează, sau unul dintre casieri este în concediu, așa că toată lumea se înghesuie la o singură coadă. Total întâmplător, 10 pensionari s-au hotărât să-și plătească și ei facturile. La 18:30. Aerul condiționat nu funcționează. Aștept; sunt 40 de grade la umbră. Funcționarul este plictisit, obosit și irascibil. Îl bag în mă-sa (în gând), plătesc și plec. La 19.20.

Parcă s-a mai răcorit de când am ieșit afară, aproximez vreo 38 de grade celsius.Vreau niște apă și mă îndrept spre cel mai apropiat chioșc. N-am bani la mine. Am plătit netul. Mă întorc la un bancomat; doar o persoană  în fața mea. Butonează concentrat. Brusc scapă câteva epitete la adresa monitorului, a tastaturii, a băncii, a mamei, Paștelui și, dacă nu mă înșeală auzul, a dumnezeilor mamii lui. I-a înghițit cardul. Scuip în sân și mă bucur că de data asta am scăpat. Merg la următorul bancomat. Aici e coadă, dar măcar se dau bani. Pe comisioane. Aștept, transpir, tastez, scot!

Chioșcul! Apa! Mă apropii: pare pustiu… Mă apropii cu adevărat: e coadă! Aștept și salivez holbându-mă la sortimentele de înghețată. Păcat că sunt la cură. N-am voie zahar. Îmi vine rândul să comand. Un bou se bagă în față. Îl atenționez respectuos că sunt într-o stare avansată de deshidratare. Condimentez afirmația cu o referire la apartenența respectivului de regnul animal. Probabil privirea mea venită din străfundurile sevrajului acvatic îl opresc de la o replică pe măsură. Plătesc apa. Beau. Aleluia!

p.s.: începând de azi, ca să mă bine dispun, mă uit la Bunicuța:

4 thoughts on “Ghinionarul

  1. Asa am aflat si eu cum a fost ziua ta….:D Poti scrie in fiecare zi ca sa nu mai fi nevoit sa imi povestesti cand ajungi acasa obosit hahahahaha!!!!:P
    Nu ma pot opri din ras nici acum dupa vizionarea filmuletului cu Nea’ Iliescu!

  2. Nu esti, frate, ghinionist.. e doar, stii tu, viata.. a bitch. (stii poza aia cu testoasa prinsa intre doi bolovani?). Oricum, interesanta combinatia de cuvinte🙂.

    PS za soshial aspects of za confrontantion bitwin iu and za roumeinian pipal are giast a side effect.

  3. Pai sefu ce sa iti zik..se pare ca treci printr-o perioada nefasta…pacat ca fenomentul este arhintalnit pe meleagurile noastre….sper sa poti trece evident peste aceste mici probleme.

  4. Ghinionarule, lucrurile astea, stii bine, ca ni se intampla tuturor, pt ca.. traim in Ghinionaria.. Get used with that!
    Faza cu nea’ Nelu- prea tare.. :)))

Lasă un răspuns

