Plecati acasa!?


Pe Realitatea.net a aparut un sondaj: Ce guvern credeţi că poate scoate România din criză? Aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu de nenumarate ori, inca de la sfarsitul lui 2008 incoace.

Rezultatul sondajului realizat de Realitatea mi se pare total, complet nerealist:

    • Guvernul Boc – 1129 voturi
    • Un alt guvern PDL, susţinut de UDMR şi UNPR – 242 voturi
    • Un guvern PSD – 274 voturi
    • Un guvern PNL – 537 voturi
    • Un guvern PSD+PNL – 351 voturi
    • Un guvern de uniune naţională – 272 voturi
    • Un guvern de tehnocraţi – 975 voturi

    Tind sa cred ca cele 1129 de voturi pentru Guvernul Boc sunt date la misto, la fel ca si legile, ordonantele de urgenta si hotararile respectivului guvern. Din pacate.

    Cea de-a doua optiune, in acest top, mi se pare cel putin la fel de bizara. In teorie suna bine un guvern de tehnocrati. In realitate insa, nu stiu prea multi oameni care sa vina din afara sistemului politic, sa aiba notorietate, sa prezinte incredere, sa aiba capacitatea de a coordona administratia centrala si statul roman in general si sa mai si poata jongla cu partidele politice. Cine ar putea fi prim-ministru intr-un guvern de tehnocrati? In afara de Isarescu… e clar ca nu se baga!

    Guvern liberal? Social-democrat? Alianta social-democrat-liberala? I-am avut la guvernare. Stiu ce pot face, stiu ce au facut. Pentru mine spectrul politic nu e galben, portocaliu sau rosu… Nu, e violet sau mai degraba verde – culoarea banilor. Toti sunt de o singura culoare. Doctrina politicianului roman este ciolanul si coliva. Coliva noastra. Daca tu crezi ca liberalii ne pot scoate din rahat pentru ca ti-a crescut salariul pe timul lui Tariceanu, esti naiv. Cresterea economica era globala. Daca tu crezi ca social-democratii ne pot scoate din rahat pentru ca pe timpul lui Nastase ti-a crescut salariul, iarasi esti naiv. Atunci mai aveau ce sa fure. Ce sa vanda. Daca mai ai incredere in Boc, dupa ultimul an, esti foarte naiv. Pur si simplu mai mult nu poate. Daca mai ai incredere in clasa politica din Romania dupa tot ce s-a intamplat in ultimii 20 de ani, esti naiv.

    Eu, unul, am renuntat la orice speranta, precum cei ce paseau in infern. Tare mi-e teama ca daca Dante ar fi trait in zilele noastre, pe meleagurile noastre, n-ar mai fi scris nicio Divina Comedie, ingrozit fiind de infernul realitatii.

    Lasă un răspuns

